Інформаційний партнер виставок Inprodmash & Upakovka журнал «Мир упаковки» розповідає на своєму порталі http://www.packaging.com.ua/ про ініціативу європейських компаній CEFLEX.
До 2025 року в Європі повинна з’явитися інфраструктура збору, сортування та переробки гнучкої упаковки на базі технологій та процесів, що забезпечують найкращий економічний та екологічний ефект для циркулярної економіки – та пілотні проекти, що підтверджують її життєздатність.
У 2015 році обсяг європейського ринку упаковки оцінювався у 84 млн. т, 20 млн. т припадає на полімерну упаковку (у тому числі 4 млн. т гнучкої упаковки).
За підготовку та впровадження інфраструктури відповідає CEFLEX – спільна ініціатива європейських компаній та асоціацій, які представляють усі виробничо-технологічні ланки індустрії. Зараз CEFLEX об’єднує понад 150 компаній зі штатом співробітників в Європі понад півмільйона чоловік на 5500 підприємствах.
Поки гнучка упаковка в Європі ніде практично не збирається, тому або потрапляє на звалища, або спалюється. Але, за оцінками фахівців, в окремих країнах (Великобританія, Німеччина, Нідерланди, Франція) технічно реально перероблювати до 70-80% відходів гнучкої упаковки, оскільки вона являє собою поліетилен, поліпропілен або їх комбінацію. Також можливо перероблювати гнучку упаковку, яка виготовлена в основному з алюмінію.
Восени 2019 р. затверджено дорожню карту CEFLEX, яка включає п’ять основних кроків.
- Розробка схеми збору всієї гнучкої упаковки для сортування та переробки.
- Виділення фракцій мономатеріалів для подальшої переробки.
- Перехід від комбінованих рішень до упаковки з мономатеріалів з підключенням наявних схем переробки.
- Пошук та розробка рішень для сортування та переробки інших фракцій.
- Визначення ринків збуту для усіх перероблених гнучких матеріалів.
Наступний етап – розробка вже в поточному році комплексного плану дій для сегменту гнучкої упаковки, включаючи затверджені рекомендації щодо дизайну упаковки та системне поширення інформації про переваги гнучкої упаковки в умовах циркулярної економіки.